26.04.2013

Odlični pri prevozih tovora izjemnih dimenzij

Na Slovenskih železnicah smo spet presegli rekord pri prevozu izjemno težkega tovora.

Sredi aprila smo med postajama Maribor Tezno in Šoštanj prepeljali kompozicijo z Alstomovim transformatorjem, namenjenim v TEŠ Šoštanj.

undefined

Vlak, s katerim smo transformator prepeljali, je tehtal 610 ton, bil dolg 102 metra in imel 38 osi. Transformator, ki sam tehta 355 ton, je bil naložen na posebnem, 32-osnem vagonu podjetja Felbermayr.

Priprave in prevoz transformatorja

Transformator, ki je v Šoštanj prispel 17. aprila, so izdelali v Turčiji, ga z ladjo prepeljali v Rotterdam, od tam po železnici do Šoštanja in ga nazadnje dober kilometer peljali še na posebnem cestnem vozilu.

Naši strokovnjaki so začeli s pripravami na prevoz dobro leto prej. Zaradi izjemnih dimenzij in teže tovora je bilo najprej treba na celotni progi locirati in pripraviti kritične odseke proge ter določiti maksimalne hitrosti. Zaradi omenjenega prevoza je bilo treba na primer dodatno okrepiti most čez Dravo v Mariboru in več drugih odsekov na progi do Šoštanja.
Pripravi infrastrukture je sledilo usklajevanje voznega reda posebnega vlaka zaradi varnostnih in drugih zahtev. Vlak so spremljali spremljevalci pošiljatelja, ki so skrbeli za uravnavanje bočnih in vertikalnih pomikov pošiljke, ter strokovnjaki Slovenskih železnic.
Zaposleni pri SVTK so posebni vlak spremljali, če je bilo treba pri prevozu odstraniti ali popraviti signalno opremo. Vlak, ki je po Sloveniji prevozil dobrih sto kilometrov, se na poti ni smel srečati z nobenim železniškim vozilom.



undefined

Dobro sodelovanje

Prevoz transformatorja je bil zgled dobrega sodelovanja med podjetji v Skupini SŽ. Prevoznik je bilo podjetje SŽ-Tovorni promet, d. o. o., za pripravo infrastrukture, načrtovanje in spremljanje posebnega vlaka so skrbeli strokovnjaki iz SŽ-Infrastruktura, d. o. o., za vlečna vozila in vagone pa so skrbeli strokovnjaki SŽ-VIT, d. o. o.

Nazaj na vse novice