03.07.2007

Predstavitev vlaka FLIRT

Slovenske železnice se pripravljajo na nakup novih vlakov in potniških vagonov, s katerimi bi nadomestili dotrajane zmogljivosti, med katerimi so nekatere stare več kot tri ali celo do štiri desetletja. Prvi se je na slovenskih progah predstavil vlak Minuetto podjetja Alstom. Z njim so se konec marca od Ljubljane do Celja in nazaj peljali strokovnjaki Slovenskih železnic, gostje in novinarji več kot desetih medijskih hiš. Naslednja se v vrsti predstavitev predstavlja podjetje Stadler s svojim elektromotornim vlakom FLIRT, predvidoma pa se bodo predstavili še podobni vlaki proizvajalcev Bombardier in Siemens.

Predstavitev vlaka FLIRT bo danes, 3. julija. Vlak bo odpeljal s tira 3a ljubljanske železniške postaje ob 10:30 in peljal do Celja, kamor bo prispel ob 11:52. Ob 12:05 bo odpeljal s celjske postaje proti Ljubljani in tja prispel ob 13:23. Po vrnitvi s predstavitvene vožnjo bo vlak Flirt 3. julija popoldan na ogled na tiru 6b ljubljanske železniške postaje.

Osebna izkaznica vlaka FLIRT

FLIRT (Flinker Leichter Innovativer Regional Triebzug) je izdelek podjetja Stadler, namenjen za primestni, regionalni in medmestni promet. Uspešnost vlakov FLIRT potrjuje podatek, da so jih od leta 2002 prodali 325 različnim operaterjem v osmih državah.

Vlaki FLIRT so lahko od dva do šestčlenski, nizkopodne izvedbe in so lahko izdelani za vse vrste napetosti (15 kV in 25 kV ac ter 3 kV dc), možna pa je tudi dizelelektrična izvedba.

Vlaki FLIRT izpolnjujejo vse, tudi najnovejše evropske standarde na primer v zvezi s trdnostjo, hrupom ali protipožarno varnostjo. Razporeditev sedežev in opreme kot tudi število vrat je popolnoma prilagodljivo glede na želje in potrebe kupcev.

Vlak, ki je pri nas na predstavitvi, se imenuje FLIRT TILO in je v lasti švicarskih železnic SBB. Je štiričlenski dvosistemski vlak (15kv ac in 3 kV dc) z dolžino 74 m in trajno močjo 2000 kW, ki ga uporabljajo za povezavo kantona Tessin v Švici z Lombardijo v Italiji. Največja hitrost, ki jo vlak doseže, je 160 kilometrov na uro. Ima 182 sedišč in 244 stojišč. Značilnosti teh vlakov so med drugim prostorna in potnikom (tudi invalidom) prijazna ter klimatizirana notranjost, prostor za vozičke, kolesa ali smuči, 100% nizkopodni delež, udobnost vožnje ter sodobna pogonska in krmilna oprema. Omogočeno je enostavno gibanje po vlaku ter visoka pretočnost ob vstopu in izstopu potnikov, kar omogoča krajše postanke na postajah.

Nazaj na vse novice