15.01.2009

Slovenske železnice aktivno širijo poslovanje na italijanski trg

Slovenske železnice se želijo še bolj približati uporabnikom svojih storitev v tovornem, pa tudi v potniškem prometu, zato so včeraj, 14. januarja, slavnostno odprle novo predstavništvo v Vidmu, v Italiji. S tem se Slovenske železnice približujejo svojim največjim italijanskim uporabnikom in severnojadranskim pristaniščem.

Italija je eden od najpomembnejših trgov Slovenskih železnic. Trije milijoni ton blaga, kolikor ga Slovenske železnice na leto v sodelovanju z italijanskimi partnerji prepeljejo iz Italije oziroma v njeni smeri, sestavljajo v strukturi mednarodnega prometa Slovenskih železnic 15 odstotkov in pomenijo drugo mesto po velikosti deleža. Sedanji najmočnejši ponor blaga so regije severne Italije. Slovenske železnice ocenjujejo, da bo mogoče omenjeni delež še povečati, predvsem s celovitostjo ponudbe njihovih logističnih storitev, pri čemer ne gre le za transport in distribucijo tovora, temveč tudi za dopolnitev ponudbe z informacijskimi in finančnimi storitvami. Pri tem je pomembno tudi skrajšanje časa potovanja zaradi uspešne vpeljave interoperabilnih lokomotiv Slovenskih in Italijanskih železnic pred dobrimi petimi leti med Ljubljano in Cervignanom. Takrat je bila to zelo odmevna, pogumna poteza, in predvideno je, da se bodo letos v promet med Italijo in Slovenijo ter nazaj vključile nove večsistemske lokomotive Slovenskih železnic.

Tomaž Schara, generalni direktor Slovenskih železnic, d. o. o.: "Naš cilj je z železniškimi storitvami v konvencionalnem in intermodalnem prometu povezati trge od Italije do Madžarske, Ukrajine in Rusije ter trge v Jugovzhodni Evropi, vključno s Turčijo. V kombiniranem oziroma intermodalnem prometu, ki ima oznako okolju najprijaznejšega in optimalnega načina prevoza, smo razvili koncept Gateway Slovenija, kar pomeni ponudbo shuttle in block vlakov med terminalom v Ljubljani ter terminali v Italiji, na Madžarskem, v Srbiji in Turčiji. Koncept je s projektom Singer podprla tudi Evropska komisija. Želja je, da bi med Slovenijo in Italijo okrepili tudi potniški promet. Z italijanskimi železnicami proučujemo možnost ponovne vpeljave vlakov med Ljubljano, Trstom in Benetkami, ter med Novo Gorico in Gorico. V vlogi upravljavca železniške infrastrukture se srečujemo in skupaj z RFI sodelujemo na evropskih projektih, kot je to vgradnja naprav ERTMS/ETCS na evropskem koridorju D, ki teče med Lyonom, Torinom, Ljubljano in Budimpešto. Hkrati sodelujemo tudi na TEN-T evropskem prednostnem projektu številka 6, katerega del je čezmejni odsek med Trstom in Divačo."

Andrej Skvarča, vodja predstavništva v Vidmu: "Za predstavništvo v Vidmu smo se odločili, ker želimo izrabiti potenciale, ki jih vidimo v tesnejšem sodelovanju s severnojadranskimi pristanišči, kakor tudi s terminali v tem delu Italije. Letos želimo v promet med Italijo in Slovenijo vključiti tudi naše večsistemske lokomotive, skupaj z italijanskimi partnerji želimo kupcem ponuditi kompletne transportne storitve, predvsem v in iz smeri Vzhodne Evrope (Madžarske, Rusije, Ukrajine), Balkana ter Turčije. To so države, s katerimi imamo utrjene poslovne povezave, prav tako pa imamo tam tudi svoja predstavništva."

Slovesnega odprtja predstavništva Slovenskih železnic se je udeležilo okrog osemdeset pomembnih gostov, med njimi tudi Fabio Consolo, direktor prodaje na TI iz Rima, Dragan Valenčič, župan občine Šempeter-Vrtojba, Maria Grazia Santoro, podžupanja Vidma in članica odbora za urbanizem ter Guido Germano iz Gorice. Pomembni gostje so bili tudi direktorji italijanskih podjetij, s katerimi Slovenske železnice sodelujejo, med njimi direktor Cetala, enega večjih podjetij v sklopu pristanišča Tržič, Sergio Penso, direktor podjetja Eurofer iz Benetk Massimiliano Delindeg, direktor podjetja East Rail iz Trsta Fabio Giberna, predsednik uprave družbe Fantoni Tulio Brata in drugi.

Slavnostni dogodek je popestrila tudi priznana slovenska pevka Tinkara Kovač, ki je predvsem italijanski del občinstva opazno navdušila, tudi s petjem v furlanščini, jeziku, ki ga govorijo prav na tem območju.

Tinkara Kovač, glasbenica: "Vesela sem, da se Slovenske železnice širijo s svojim poslovanjem. Takoj po drugi svetovni vojni je moj dedek delal kot kurjač na Slovenskih železnicah; v tistih časih je bilo to zelo trdo delo. Zato verjamem, da bi bil danes vesel, ko tukaj praznujemo ta lepi dogodek, tako kot sem jaz danes, ko skupaj z vami začenjam to veliko potovanje."

otvoritev predstavnistva

Odprtje predstavništva v Vidmu. Na fotografiji, z leve proti desni, vodja predstavništva v Vidmu Andrej Skvarča, vodja službe za organizacijsko komuniciranje mag. Tanja Rotovnik, generalni direktor Slovenskih železnic, d. o. o., Tomaž Schara, in sodelavka predstavništva v Vidmu Alida Pavšič.

Tinkara Kovac

Slavnostni dogodek je popestrila priznana slovenska pevka Tinkara Kovač, ki tudi sama nastopa na Italijanskem trgu. Po eni izmed pesmi je povedala: "Zapela sem pesem Veter z juga, ki opeva tematiko Lepe Vide. To je motiv iz Slovenske literature v obdobju romantike. Če je takrat lepo Vido odpeljalo morje in barka, naj jo danes odpelje vlak!"

hostese

Goste so prijazno sprejele hostese v uniformi Slovenskih železnic.

Video in avdio posnetki z odprtja predstavništva

Delni posnetek govora generalnega direktorja Slovenskih železnic Tomaža Schare ob odprtju predstavništva v Vidmu (avi, velikost datoteke 7 Mb)

Posnetek odprtja predstavništva v Vidmu (avi, velikost datoteke 2,5 Mb)

Avdio izjava Tanja Rotovnik: Zakaj odprtje predstavništva v Vidmu (mp3, velikost datoteke 1,2Mb)

Nazaj na vse novice