11.06.2012

Posebni prevozi – tržni izziv za danes in jutri

V današnjem, globalnem svetu, ko se srečujemo s čedalje večjo konkurenco nizkocenovnih letalskih in avtobusnih prevoznikov, pomeni organizacija in izvedba posebnih prevozov za SŽ–Potniški promet pomembno tržno nišo, tako v finančnem kot v simbolnem pomenu spodbujanja uporabe vlaka. In prav vpogled v opravljeno delo v prvih petih mesecih letošnjega leta pove, da postaja vlak čedalje bolj priljubljeno sredstvo za turistična potovanja. Trenutno najbolj dejavne pri organizaciji in naročanju voženj posebnih vlakov so agencije iz Avstrije in Nemčije, med katerimi izstopata dve, in sicer agencija DocLX Travel Events Gmbh in B&B Dampflokomotiven, obe z Dunaja. Iz Nemčije sta prav tako pomembni dve agenciji: agencija BTE iz Nürnberga in agencija EuroExpress iz Münstra.

Za uspešno organizacijo vožnje vsakega posebnega prevoza, najsi gre za posebni vlak ali z dodatnimi vagoni podaljšani redni vlak, je ključno dobro koordinirano sodelovanje vseh vpletenih – od naročnika prek prodajne do tehnične službe ter operativnih delavcev na terenu. Vožnja posebnega vlaka agencije DocLX Travel Events Gmbh med 17. in 20. majem je dokaz, da le dobro in koordinirano sodelovanje da pozitiven rezultat. Agencija DocLX, ki pripravlja izlete za mlade, je letos pripeljala izletnike v Koper z vlakom s kar sedemnajstimi vagoni. Sama številka – sedemnajst vagonov - in z njo povezano število potnikov na vlaku je že v začetku obetala še posebej živahen konec tedna za vse zaposlene na postaji Koper. Poleg tega vlaka smo imeli med 25. in 28. majem v Ilirski Bistrici posebni vlak s sedmimi vagoni agencije B&B Dampflokomotiven. Gostje so si ob prihodu privoščili izlet v Opatijo, nazaj grede po so imeli daljši postanek za spoznavanje Ljubljane.

Agenciji EuroExpress in BTE sta za junij organizirali štiri vožnje posebnih vlakov. Agencija EuroExpress prihaja s tremi vlaki: en bo vozil od Šentilja meje do Buzeta meje in nazaj, dva od Jesenic meje do Buzeta meje in nazaj, vlak agencije BTE pa bo vozil od Jesenic meje do Šapjan meje in nazaj. Vsi vlaki bodo vozili v sestavah po enajst vagonov.

Na trgu posebnih prevozov, ki so iz tujine namenjeni v Slovenijo ali pa vozijo le v tranzitu, je torej kar pestro. Drugače pa je pri organiziranju posebnih prevozov iz Slovenije v tujino, kjer se slovenske turistične agencije večidel odločajo za avtobusne prevoze.

Vendar je kljub temu treba omeniti zdaj že petletno zgledno in uspešno sodelovanje pri vožnjah posebnih vlakov z agencijama Collegium in Supratravel, s katerima organiziramo posebne vlake na novoletno rajanje v Beograd. Agencija Collegium poleg tega organizira še potovanja v Budimpešto z rednimi vlaki, v ta namen podaljšanimi z dodatnimi vagoni.

Prav tako zgledno sodelujemo tudi z agencijo ABC, ki organizira izlete v Makedonijo z rednimi vlaki.

Pregled dogajanja na trgu posebnih prevozov potrjuje zapisano v naslovu, da so posebni prevozi tržni izziv in da z uspešno organizacijo dokazujemo naše sposobnosti in upravičujemo zaupanje, ki nam ga izkazujejo potniki, ki se odločajo za potovanja z vlakom.

Nazaj na vse novice