14.07.2016

V muzejski park Breda v Ilirski Bistrici pripeljali muzejski vagon BCs 31911

Železniški muzej Slovenskih železnic je danes, 14. julija, v varstvo, obnovo, hrambo in za promocijo tehnične dediščine muzeju električne vleke v Ilirski Bistrici prepustil vagon BCs 31911.

Izdelali so ga leta 1917 v Königsfeldu pri Brnu - danes Kralove Pole - za tedanje Cesarsko-kraljeve avstrijske državne železnice (kkStB).

Leta 1986 so ga popolnoma obnovili in usposobili za turistične vožnje muzejskega vlaka. Enajst let pozneje so ga s še tremi vagoni z leseno konstrukcijo iz prve generacije muzejskega vlaka vzeli iz prometa, saj so jih nadomestili s historični vagoni s kovinskim ogrodjem.

Velja za enega najbolj elegantnih muzejskih vagonov Slovenskih železnic. Težak je sedemnajst ton, prek odbojnikov dolg 12,58 metra, z medosno razdaljo osem metrov. Je nenavadno dolg, ima starinske drogovne odbojnike, pod spodnjim delom na vsaki strani napenjalec vzdolžnega nosilca, osni ležaji so tipični staroavstrijski dvodelni drsni, vzmeti pa so nenavadno dolge in omogočajo mehko vožnjo. Torej je tudi zgodovinsko-tehnično nadvse zanimiv.

Prostorsko je ločen na dve polovici, kar je najbolje razvidno iz skice arhitekta Petra Vizjaka. Tretji razred ima običajne lesene, drugi pa oblazinjene klopi, ločene s predelnimi stenami. Razreda ločuje majhen oddelek, kjer so na eni strani sanitarije, na drugi pa električni regulator in klopca za vlakovodjo.

Društvo ljubiteljev železnic iz Ilirske Bistrice bo muzejski vagon postavilo na muzejsko kretnico iz leta 1915, v muzejski park Breda ob železniški postaji Ilirska Bistrica. Vagon bodo namenili predvsem ogledom in promociji tehnične dediščine Slovenskih železnic in občine. Namenjen pa bo tudi vrtcem, šolam in drugim zavodom, kot prostor za druženje, vzgojo in izobraževanje.

Muzejski vagon je nova pridobitev v parku Breda in pomeni tudi novo turistično ponudbo občine Ilirska Bistrica.