Z vlakom v Ilirsko Bistrico na razstavo Koprska proga včeraj - danes - jutri

Prvi vlak je 16. novembra 1967 v Koper pripeljal 40 vagonov sladkorja iz Češkoslovaške. Uradna otvoritev proge je bila 2. decembra 1967. Razstava o progi je namenjena širšemu krogu obiskovalcev, ki želijo spoznati tehnično dediščino Koprske proge in njen vpliv na razvoj koprskega pristanišča, slovenskega železniškega omrežja in povezav z evropskim zaledjem.

Potrebo po čim hitrejši izgradnji železniške povezave med Koprom in Prešnico so zaposleni v Luki Koper dokazovali s svojim delom in pretovorjenim blagom, ki je v letu 1962 dosegel 268.952 ton, v letu 1963 pa že 628.546 ton. Leta 1964 je promet Luke Koper dosegel 700.000 ton...v letu 2014 je Luka Koper pretovorila 19 mio ton tovora, od tega je bilo po železnici prepeljano 11 mio ton, kar pomeni 6-odstotno povečanje v primerjavi z letom 2013.

Kako zahtevna je bila gradnja Koprske proge pove podatek, da je zračna razdalja od Prešnice do Kopra 16 km, višinska razlika 493 metrov in dolžina proge 31,4 kilometrov, kar jo uvršča med zahtevnejše gorske proge. Mnoge težke in skrite naravne ovire so zahtevale hitre in strokovne organizacijske posege.

Namen projekta izgradnje novega tira je zagotovitev sodobne in zmogljive železniške navezave koprskega pristanišča na železniško omrežje v Sloveniji in s tem na širše evropsko železniško omrežje. Več o razstavi si oglejte  na - http://www.pokrajinskimuzejkoper.si/si/nestalne-razstave.

Na razstavo v Ilirsko Bistrico (Vojkov drevored 5), ki bo odprta do 1. decembra letos,  se pripeljite z vlakom, brezskrbno, varno in ugodno - več na www.slo-zeleznice.si.

Več informacij o voznih redih, cenah in o ponudbi Slovenskih železnic dobite še:

• v Infocentrih Koper, Ljubljana, Celje in Maribor,

• na potniških blagajnah,

• po elektronski pošti Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate..