Novice

112 – vaša SOS številka kjer koli v Evropi

07.02.2012

11. februarja mineva že 21 let od odločitev EU, da se ustvari enotna evropska številka za klic v sili 112. Ni naključje, da je prav 11. februar izbran za mednarodni dan številke za klic v sili. Zapišite datum 11. 2., izbrišite piki in dobili boste 112 – številke si res ni težko zapomniti.

Spoznajte evropsko številko v sili – 112!

Predstavljajte si, da ste na obisku v eni od držav Evropske unije ali pa ste doma in nujno potrebujete medicinsko pomoč, pomoč gasilcev ali policijske enote. Ali bi vedeli, katero številko morate poklicati? 112 je edina evropska telefonska številka v sili, ki je dosegljiva kjer koli na območju EU, in to BREZPLAČNO! Dosegljiva je tako s stacionarnih kot mobilnih telefonov ter iz telefonskih govorilnic – ZAPOMNITE SI LE ŠTEVILKO 112!

Torej lahko pokličete 112:

  • če potrebujete nujno reševalno pomoč, pomoč gasilcev ali policijo;
  • v kateri koli EU državi;
  • s stacionarnih in mobilnih telefonov ter iz javnih telefonskih govorilnic

BREZPLAČNO.

Številka 112 v večini držav EU deluje hkrati z nacionalno telefonsko številko, medtem ko so se na Danskem, Finskem, Nizozemskem, Švedskem, Malti, v Portugalski in Romuniji odločili, da je 112 glavna telefonska številka za nujne primere. 112 se uporablja kot številka v sili tudi v nekaterih državah zunaj EU - v Švici, Južnoafriški Republiki - in je dosegljiva po vsem svetu na GSM mobilnem omrežju.

Z direktivo je priporočeno tudi, da naj se države potrudijo in državljane obveščajo o možnostih uporabe te številke, da poleg klasične telefonije uporabljajo nove tehnologije in da zagotovijo uporabo številke tudi ljudem s posebnimi potrebami. V Sloveniji je že nekaj let mogoč tekstovni klic na številko 112 preko sistema WAP, kar je pomembno predvsem za gluhe in naglušne ljudi. Od letos je mogoče priklicati to številko v sili tudi z enostavnim SMS-sporočilom, poslanim na številko 112.

Kdaj lahko pokličete 112?

Pokličite 112 v nujnih primerih, ko potrebujete reševalce, pomoč gasilcev, nujno verterinarsko pomoč, pomoč gorskih, jamarskih ali drugih reševalnih enot ter policijo, četudi v državi delujejo druge nacionalne telefonske številke za klice v sili.

Ne kličite 112, če želite izvedeti razmere na cesti, vremensko napoved ali splošne informacije.

»Nenujni« klici obremenijo sistem in s tem ogrožajo življenja tistih, ki potrebujejo nujno pomoč.

Lažni klici vplivajo na odzivnost na resnične nujnosti. Zaradi večjega števila lažnih klicev so se nekatere države odločite blokirati 112 klice iz mobilnih telefonov brez SIM kartice.

Kaj se zgodi, ko pokličete 112?

Za nujne primere usposobljeni operater bo odgovoril na vaš klic. Odvisno od organiziranosti nujne pomoči v posamezni državi bo operater ukrepal neposredno ali pa vas bo usmeril na ustrezno storitev (nujna reševalna pomoč, gasilska brigada …)

Operaterji so usposobljeni, da vam odgovorijo na klic 112 v več jezikih, kar je še posebej pomembno za tiste, ki se nahajajo v tujini.

Operaterju se predstavitev z imenom, naslovom, telefonsko številko. Nujno je treba identificirati klicatelja, predvsem da se ne poroča o isti nesreči dvakrat.

Ne prekinite klica, če ste številko 112 klicali po pomoti! Sporočite operaterju, da je vse v redu in da ste se zmotili. V nasprotnem primeru je nujna pomoč lahko že na poti.

Z direktivo je predpisano, da morajo države zagotoviti prikaz, kje se oseba, ki kliče številko 112, nahaja. To je v nujnih primerih zelo pomembno, še posebej, ko oseba, ki potrebuje pomoč, ne more ali ne zna povedati, kje se nahaja.

Dodatne informacije:

Nazaj na seznam novic

E-novice

Bodite obveščeni, prijavite se na e-novice Slovenskih železnic.


Načrtovanje poti

Načrtujte svojo pot s pomočjo Google Transit

Klicni center

Telefon: 01 29 13 332

Delovni čas: od 6. do 22. ure

E-pošta: potnik.info@slo-zeleznice.si


Mnenja uporabnikov

E-pošta: pritozbe.pohvale@slo-zeleznice.si

Brezplačni telefon: 080 19 10